Tulkkipalvelut

Tarjoamme asioimistulkkauspalveluja viranomaisten tarvitsemissa maahanmuuttajakielissä.
Tulkkaukset toteutetaan joko lähitulkkauksena viranomaisen osoittamassa paikassa tai etätulkkauksena
puhelimen tai videoneuvottelulaitteen avulla. Kauttamme voi myös tilata ilmoitustulkkauksen, jolloin
välitämme vieraskielisen viestin halutulle taholle.

Asiakaskoulutus ja konsultointi

  • Tiedätkö, kuinka asioimistulkin välityksellä viestitään?
  • Miksi, milloin ja miten tulkki- ja käännöspalveluita tilataan?
  • Miten kulttuuri vaikuttaa viestintään?

Tarjoamme koulutusta mm. seuraavista aiheista:

  • Palveluiden tilaaminen, tulkin välityksellä toimiminen
  • Tulkin rooli ja tehtävät asioimistulkkaustilanteessa
  • Videotulkkaus
  • Kulttuuriluennot ja kulttuurienvälinen viestintä

Asiakaskoulutus räätälöidään aina tilaajan tarpeiden mukaan.

Kouluttajat / lisätietoja:
Asiakkuuspäällikkö Tatjana Andrejev p. 050 554 3817 / etunimi.sukunimi@vantaa.fi
Palvelujohtaja Mohsen Tavassoli p. 050 350 6892 / etunimi.sukunimi@vantaa.fi (p. 043 826 7635)

Käännöspalvelut

Tarjoamme käännöspalveluja viranomaisten tarvitsemissa kielissä. Emme välitä käännöspalveluja yksityishenkilöille.

Yleisimmät käännettävät asiakirjat ovat:

  • viranomaispäätökset ja -lausunnot
  • hakemukset, valitukset, ilmoitukset
  • tiedotteet ja esitteet  

Käännöksen voi tilata:

Tiedustelut numerosta 09 839 20020 (arkisin klo 9-15) 

Käännöksen tilaaminen:

Käännöstilauksen yhteydessä ilmoitetaan seuraavat tiedot:

  • käännöksen lähtö- ja kohdekieli
  • tilaajan yhteystiedot, palautusosoite ja palautustapa
  • toivottu aikataulu
  • laskutusosoite
  • mahdolliset erityistoiveet